Zajęcie otwarte dla rodziców w grupie 3-4 latków
Tamat zajęcia: „ Mieszkańcy łąki
‘’
Cele zajęcia :
-
bogacenie słownictwa
dziecka o wyrazy
związane ze środowiskiem przyrodniczym – łąka
-
zapoznanie z
niektórymi owadami oraz cyklem
rozwojowym motyla
-
wypracowanie gotowości
i umiejętności działań
w środowisku mających
na celu jego
ochronę
Pomoce: makieta łąki , sylwety owadów
, opaski na głowę ,
ilustracje motyli , magnetofon apaszki , farby , sznurek itp.
Przebieg :
1.Powitanie
:
-
witam wszystkich , którzy są
dzisiaj w radosnym
nastroju
-
którzy są
trochę smutni , życzę, aby dzień
dzisiejszy przyniósł wiele
radości
-
witam wszystkie
dziewczynki , chłopców a także
wszystkich gości , którzy są
razem z nami
2.Przypomnienie aktualnej
pory roku i zaproszenie
do wysłuchania wiersza
pt. Łąka
( zbiór własny )
ilustrowanego sylwetami.
-
krótka rozmowa – co można zobaczyć na
łące ? wskazywanie na ilustracji
kwiatów i zwierząt
-
wyodrębnienie spośród zwierząt
owadów ( nazywanie ich :
mrówka , biedronka, konik polny , motyl, pszczoła )
-
przeliczanie
3.Ślimak maszynista
zaprasza owady w
daleką podróż , ale niestety
nie wszystkie pojadą, ponieważ
są tylko trzy
wagoniki
-
zgadywanka
, które owady wyruszą w podróż (
mrówka, biedronka , motyl ),
a które zostaną (
konik polny , pszczoła )
a)
mrówka: zapoznanie
dzieci ze zwyczajami
mrówek ( pracowitość,
chodzenie rządkiem do
mrowiska, przeliczanie
mrówek na liściu
liczebnikami porządkowymi )
Zabawa
ruchowa: chodzenie rządkiem
jedno za drugim
tak jak to
robią mrówki obok sznureczka
w rytm muzyki
b)
biedronka
: ukazanie przydatności biedronek
w przyrodzie ( jedzenie
szkodników , przeliczanie
kropek
na skrzydełkach ,
zapoznanie skąd nazwa „ siedmiokropka”
Zabawa
przy piosence „Biedroneczka”
c)
motyl-
opowiadanie historii pewnej gąsienicy , która stała się pięknym
motylem, zapoznanie z niektórymi
gatunkami motyli
zabawa w
kręgu w przekazywanie motyla z
rąk do rąk w sposób
bardzo delikatny
Zabawa
ruchowa- Dzieci zachęcone wierszem „pachnie łąka i rumianek , zaprasza wszystkich
na łąkowy taniec” stają się pięknymi ,
kolorowymi motylami ,ale wcześnie
pełzają na brzuchu
jak gąsienica , gdy
usłyszą muzykę zamieniają
się w motyle i tańczą
z apaszkami.
Następuje
zmiana dzieci siadają
na krzesełkach, a rodzice
bawią się naśladując
motyle.
4.
Wykonanie pracy plastycznej ( rodzic
wraz z
dzieckiem ) pt. „ Motyl”- odbijanka
symetryczna – wykorzystanie
farb.
zebranie grupowe:
-
omówienie celów
zajęcia
-
zapoznanie
z ofertą książek dla dzieci
5-letnich
-
zapoznanie rodziców
z tematem „ oczekiwania przedszkola
wobec rodziców ‘’
-
poznanie oczekiwań
rodziców wobec przedszkola przy zastosowaniu metody warsztatowej
-
wypełnienie ankiety
-
poinformowanie o
planowanej wycieczce do
Krakowa
-
sprawy różne
związane z pracą dydaktyczno- wychowawczą w grupie 3-4
latków
-
rozmowy indywidualne