Zajęcie  otwarte  dla  rodziców  w  grupie  3-4  latków


 

 

Tamat zajęcia:Mieszkańcy  łąki ‘’

 

Cele  zajęcia :

-         bogacenie  słownictwa  dziecka  o  wyrazy  związane  ze  środowiskiem  przyrodniczym – łąka

 

-         zapoznanie  z  niektórymi  owadami oraz  cyklem  rozwojowym  motyla

 

-         wypracowanie  gotowości  i  umiejętności  działań  w  środowisku  mających  na  celu  jego  ochronę

 

 

Pomoce: makieta  łąki , sylwety owadów ,  opaski  na  głowę , ilustracje  motyli , magnetofon  apaszki , farby , sznurek  itp.

 

Przebieg :

1.Powitanie :

-         witam  wszystkich , którzy    dzisiaj  w  radosnym  nastroju

-         którzy    trochę  smutni , życzę, aby  dzień  dzisiejszy  przyniósł  wiele  radości

-         witam  wszystkie  dziewczynki , chłopców  a  także  wszystkich  gości , którzy    razem  z  nami

2.Przypomnienie  aktualnej  pory  roku i  zaproszenie  do  wysłuchania  wiersza

 pt. Łąka  (  zbiór  własny )

   ilustrowanego  sylwetami.

-         krótka  rozmowa – co  można  zobaczyć  na  łące ? wskazywanie  na  ilustracji  kwiatów  i  zwierząt

-          wyodrębnienie spośród  zwierząt  owadów ( nazywanie  ich  :  mrówka , biedronka,  konik  polny , motyl, pszczoła )

-         przeliczanie

3.Ślimak  maszynista  zaprasza  owady  w  daleką  podróż , ale  niestety  nie  wszystkie pojadą,  ponieważ     tylko  trzy  wagoniki

-         zgadywanka , które  owady  wyruszą w  podróż   (  mrówka, biedronka , motyl ),

              a  które  zostaną ( konik  polny , pszczoła )

a)      mrówka:  zapoznanie  dzieci  ze  zwyczajami  mrówek (  pracowitość, chodzenie  rządkiem  do  mrowiska, przeliczanie  mrówek  na  liściu  liczebnikami  porządkowymi )

Zabawa  ruchowa:  chodzenie  rządkiem  jedno  za  drugim  tak  jak  to  robią  mrówki obok  sznureczka  w  rytm  muzyki

b)      biedronka : ukazanie  przydatności  biedronek  w  przyrodzie (  jedzenie  szkodników , przeliczanie

kropek  na  skrzydełkach , zapoznanie  skąd  nazwa „ siedmiokropka”

Zabawa  przy  piosence „Biedroneczka”

 

c)      motyl- opowiadanie  historii pewnej  gąsienicy , która  stała  się  pięknym  motylem, zapoznanie  z  niektórymi  gatunkami  motyli

zabawa  w kręgu  w  przekazywanie  motyla  z  rąk  do  rąk  w  sposób  bardzo  delikatny

Zabawa  ruchowa- Dzieci  zachęcone  wierszem „pachnie  łąka  i  rumianek , zaprasza  wszystkich  na  łąkowy  taniec” stają  się  pięknymi , kolorowymi  motylami ,ale  wcześnie  pełzają  na  brzuchu  jak  gąsienica ,  gdy  usłyszą  muzykę  zamieniają  się  w  motyle  i  tańczą  z  apaszkami.

Następuje  zmiana  dzieci  siadają  na  krzesełkach, a  rodzice  bawią  się  naśladując  motyle.

4. Wykonanie pracy plastycznej (  rodzic wraz  z  dzieckiem ) pt. „ Motyl”- odbijanka  symetryczna – wykorzystanie  farb.

 

zebranie  grupowe:

-         omówienie  celów  zajęcia

-         zapoznanie z  ofertą  książek  dla  dzieci  5-letnich

-         zapoznanie  rodziców  z  tematem „ oczekiwania  przedszkola  wobec  rodziców ‘’

-         poznanie  oczekiwań  rodziców  wobec  przedszkola przy  zastosowaniu  metody  warsztatowej

-         wypełnienie  ankiety

-         poinformowanie  o  planowanej  wycieczce  do  Krakowa

-         sprawy  różne  związane z  pracą  dydaktyczno-  wychowawczą w  grupie  3-4  latków

-         rozmowy  indywidualne

 

Opr. M.Śliż – Przedszkole  Brzostek